Pályázatok
A múlt meghódítása: 13 milliós támogatás a Zsidó Múzeum pedagógiai projektjére
A pályázat célja, hogy a magyar zsidó kulturális örökséget érthetővé, hozzáférhetővé tegye a most felnövő gyerekek számára is, már óvodás kortól, egészen a középiskoláig. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
A pályázatunk (Múzeumpedagógiai Programok a Magyar Zsidó Múzeum és Levéltárban) vállalta, hogy a 13 millió forint európai uniós támogatás segítségével különböző foglalkozások keretében, több száz különböző korú gyereket, fiatal felnőttet segít megtanulni látni, tájékozódni a múzeumi terekben, amelyek megjelenítik a múltat.
A projekt egyik részében 5 különböző (általános és közép) iskolával (·Budapest VIII. kerületi Németh László Általános Iskola, Scheiber Sándor Gimnázium és Általános Iskola, Bocskai István Református Oktatási Központ - Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskola és Óvoda, Kőbányai Szent László Gimnázium) és egy óvodával (BZSH Benjamin Óvoda és Bölcsőde) folyamatosan együttműködve, három féléven át tartunk múzeumpedagógiai foglalkozásokat, az állandó kiállítás anyagának felhasználásával.
A három félév témái – Zsidó értékek, zsidó ikonográfia, Hogyan nézzünk kiállítást – a korosztályi jellemzők figyelembevételével tanít arra, hogy a szöveg alapú és a tárgyi kultúra hogyan alakítja világunkat, rendezi be hétköznapjainkat. Ezt mutatjuk be a zsidó alaptörténetek, mesék szövegén, a zsidó szertartási tárgyak ikonográfiáján keresztül, hogy jobban megismerhessék a résztvevők az őket körülvevő tárgyi és szövegvilágot.
Büszkék vagyunk a velünk együttműködő iskolák sokszínűségére, tanulóik eltérő hátterére, élettapasztalataira, arra, hogy mindegyikükkel együtt dolgozhatunk. A foglalkozásokhoz kapcsolódóan a támogatás segítségével több, a foglalkozásokhoz kapcsolódó múzeumpedagógiai kiadványt is megjelentetünk. A projektben résztvevő tanulók teljes létszáma 495 fő.
A program része egy a kiállításrendezés elsajátítását célzó havi szakkör működtetése szintén 3 féléven keresztül, amelynek elsődleges célja a kreativitás és az esztétikai kompetenciák fejlesztése, a múzeumi és levéltári munka bemutatása. A szakkör résztvevői a Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola tanulói lesznek.
A múzeum segít abban, hogy a fejlesztés eredményeként, megtanuljuk, hogyan és mennyi „tegnapi” tudást, tapasztalatot, szokást, feltevést, reményt és hitet kell, lehet átvinni abba a világba, amelyben már nem mi, hanem a tanítványaink laknak majd. Megmutatja, értelmezi, tudatosítja az elmúlt világok átöröklődő jelenlétét, ha megértjük szavait és képeit. Erre törekszik a támogatott projekt.
A támogatást a VEKOP-7.3.4-17 pályázati program keretében nyerte el intézményünk, pontos összege 12.927.215 Ft.
További információ kérhető:
Dancz Vera
muzped@milev.hu
A pályázat célja, hogy a magyar zsidó kulturális örökséget érthetővé, hozzáférhetővé tegye a most felnövő gyerekek számára is, már óvodás kortól, egészen a középiskoláig. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
A pályázatunk (Múzeumpedagógiai Programok a Magyar Zsidó Múzeum és Levéltárban) vállalta, hogy a 13 millió forint európai uniós támogatás segítségével különböző foglalkozások keretében, több száz különböző korú gyereket, fiatal felnőttet segít megtanulni látni, tájékozódni a múzeumi terekben, amelyek megjelenítik a múltat.
A projekt egyik részében 5 különböző (általános és közép) iskolával (·Budapest VIII. kerületi Németh László Általános Iskola, Scheiber Sándor Gimnázium és Általános Iskola, Bocskai István Református Oktatási Központ - Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskola és Óvoda, Kőbányai Szent László Gimnázium) és egy óvodával (BZSH Benjamin Óvoda és Bölcsőde) folyamatosan együttműködve, három féléven át tartunk múzeumpedagógiai foglalkozásokat, az állandó kiállítás anyagának felhasználásával.
A három félév témái – Zsidó értékek, zsidó ikonográfia, Hogyan nézzünk kiállítást – a korosztályi jellemzők figyelembevételével tanít arra, hogy a szöveg alapú és a tárgyi kultúra hogyan alakítja világunkat, rendezi be hétköznapjainkat. Ezt mutatjuk be a zsidó alaptörténetek, mesék szövegén, a zsidó szertartási tárgyak ikonográfiáján keresztül, hogy jobban megismerhessék a résztvevők az őket körülvevő tárgyi és szövegvilágot.
Büszkék vagyunk a velünk együttműködő iskolák sokszínűségére, tanulóik eltérő hátterére, élettapasztalataira, arra, hogy mindegyikükkel együtt dolgozhatunk. A foglalkozásokhoz kapcsolódóan a támogatás segítségével több, a foglalkozásokhoz kapcsolódó múzeumpedagógiai kiadványt is megjelentetünk. A projektben résztvevő tanulók teljes létszáma 495 fő.
A program része egy a kiállításrendezés elsajátítását célzó havi szakkör működtetése szintén 3 féléven keresztül, amelynek elsődleges célja a kreativitás és az esztétikai kompetenciák fejlesztése, a múzeumi és levéltári munka bemutatása. A szakkör résztvevői a Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola tanulói lesznek.
A múzeum segít abban, hogy a fejlesztés eredményeként, megtanuljuk, hogyan és mennyi „tegnapi” tudást, tapasztalatot, szokást, feltevést, reményt és hitet kell, lehet átvinni abba a világba, amelyben már nem mi, hanem a tanítványaink laknak majd. Megmutatja, értelmezi, tudatosítja az elmúlt világok átöröklődő jelenlétét, ha megértjük szavait és képeit. Erre törekszik a támogatott projekt.
A támogatást a VEKOP-7.3.4-17 pályázati program keretében nyerte el intézményünk, pontos összege 12.927.215 Ft.
További információ kérhető:
Dancz Vera
muzped@milev.hu